Hasta Hakları
1) Hizmetten genel olarak faydalanma
Adalet
ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma.
Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal
durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
2) Bilgilendirme ve bilgi isteme
Her
türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık
durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme
3) Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme
Sağlık
kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen
sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan
tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve
unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
4) Mahremiyet
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
5) Tedaviyi reddetme, durdurma ve rıza
Tedaviyi
reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının
alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6) Güvenlik
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
7) Dini vecibeleri yerine getirebilme
Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler
çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır
8) İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık
Saygı,
itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir
ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız
edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma
Sağlık tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi
kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve
hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır.
10) Müracaat, şikayet ve dava hakkı
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.